ایجاد کمپین های بازاریابی اینترنتی جذاب در شبکه های اجتماعی به منظور کسب وفاداری برند

سرفصل های مقاله

اهدافی برای کمپین های بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی
به اشتراک گذاری عکس با هشتگ (#) مربوط به برند شما
استراتژی محتوا
کاربران شبکه­ های اجتماعی وقتی از پلتفرم ­های مورد علاقه ­ی خود بازدید می کنند، دائماً در معرض محتواهای مختلف قرار می گیرند، این کانال فروش در طول روز چندین بار توسط کاربران مورد بازدید قرار می گیرد. شبکه­ های اجتماعی به منبعی غیرقابل باور برای به­ روز ماندن نسبت به اتفاقات روزانه، در ارتباط بودن با دوستان و اعضای خانواده و پیشبرد کسب­ وکارهای آنلاین تبدیل شده است. برای برندها، اجرای کمپین های بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی به عنوان اهرمی برای جلب توجه کاربران میتواند به شکلی باورنکردنی اثربخش باشد. ایجاد شناخت نسبت به برند یا پروراندن وفاداری به برند که هر دو سهمی موثر در توسعه و رشد کسب وکار دارند، امروزه اغلب از طریق شبکه های­ اجتماعی به وجود می ­آیند.

بسیاری از برندها، بدون در نظر گرفتن چرخه عمر محصولاتشان اغلب گمان می کنند کمپین­ های شبکه­ های اجتماعی برای نیازهای آنها اثربخشی مطلوبی ندارد چراکه مخاطبان ضرورتاً علاقه ­ای به دنبال کردن محصولات در شبکه ­های اجتماعی مانند facebook و Twitter ندارند. هرچند، تمامی کسب­ وکارها در هر حوزه ای میتوانند نتایج مثبتی از بازاریابی شبکه­ های اجتماعی دریافت کنند.

اهدافی برای کمپین های بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی
اگر محصول شما با وجود آنکه برطرف کننده­ ی نیازی اساسی است، با استقبال کمی روبه­ رو شده و یا مصرف کنندگان برند شما را نمی شناسند و محصولات شما فروش پایینی دارند، در ادامه برخی از گزینه ­های موجود برای ایجاد کمپینی اثرگذار در شبکه­ های اجتماعی را مطرح می کنیم، که میتواند به شما ایده هایی برای برگزاری کمپینی موثر در رسانه ­های اجتماعی دهد که بتوانید از این طریق برند خود را به مصرف­ کنندگان بشناسانید و علاوه بر آن وفاداری به برند را افزایش دهید و همچنین فروش خود را بالا ببرید.

مقاله مرتبط:  تجسم شخصیت برند : روش نهایی برای شناخت برندتان

به اشتراک گذاری عکس با هشتگ (#) مربوط به برند شما
از مصرف کنندگان خود بخواهید با محصولات شما عکس بگیرند و در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارند، البته لازم است آنها را به این کار ترغیب کنید مثلاً می توانید از طریق برگزاری یک مسابقه این انگیزه را در مصرف ­کنندگان ایجاد کنید، مسابقه ­ای برگزار کنید که برنده ی آن کسی باشد که بیشترین بازدیدکننده از تصویر را داشته باشد، به این صورت شما علاوه بر اینکه محصول خود را به مخاطبان معرفی می کنید و آگاهی از برند را بالا می برید، مخاطبان را نیز وارد کمپین تبلیغاتی کرده و آنها را به نیروی بازاریابی خود تبدیل کرده ­اید و همچنین تجربه­ ی برندی دلنشین برای آنها ایجاد کرده ­اید.

همچنین می توانید از مصرف­ کنندگان بخواهید احساسات و لذتی که از مصرف محصول شما میبرند را در سایت رسمی یا شبکه­ های اجتماعی شما قرار دهند و از این طریق آنها را وارد کمپین رسانه اجتماعی خود کنید. این مورد به یک ارزش اساسی در شرکت تبدیل خواهد شد. هشتگ­ های مربوط به برند شما می توانند در عکس ­های مختلفی که در کمپین مورد استفاده قرار می گیرد معرفی و توضیح داده شوند.

برای افزایش مشارکت مصرف­ کنندگان و تشویق آنها و دستیابی به مخاطبان بیشتر حتی می توانید از موسسات دیگر نیز کمک بگیرید و از آنها بخواهید برای مشارکت مخاطبان هدایایی را به آنها اعطا کنند، البته در انتخاب این حامیان دقت و توجه داشته باشید قاعدتاً انتخاب رقبا به عنوان حامی نمیتواند گزینه ی مناسبی باشد.

مقاله مرتبط:  تفکر واقعی بازاریابان در مورد تجربه برند چیست؟

استراتژی محتوا
مهمترین موضوع، انتخاب استراتژی محتوایی است که می خواهید در کمپین از آن استفاده کنید. در هنگام نوشتن محتوا شما باید چند ویژگی را در نظرداشته باشد : مرتبط با محصول باشد، ویژگی ­های مورد نظر شما را به مخاطبان برساند، ساده و به یاد ماندنی باشد، جذاب بوده و مخاطبان را تشویق به مشارکت کند و منجر به افزایش آگاهی برند شما شود و وفاداری به برند را بهبود بخشد. وقتی قالب محتوایی، ساخته شود هریک از شبکه ­های اجتماعی درگیر کمپین می توانند به تناسب فعالیت خود، به بهترین و مرتبط ترین شکل از آن استفاده کنند، مطمئن شوید که مطالبی که به اشتراک می گذارید در عمیق ترین سطح با مخاطبان ارتباط برقرار می کند. می توانید از استراتژی ­های خلاقانه استفاده کنید و از عکس­ هایی برای پست­ ها و مطالبتان استفاده کنید که جذاب و خاص باشند. خلاقانه و با انرژی عمل کردن نقشی اساسی در القای هویت برند برای کمپین بازی می کند و در همین حال برای موفقیت برند در بلند مدت جایگاه یابی می کند.

در تمام محتواهای مورد استفاده، از افرادی برای نفوذ و تحت تاثیر قراردادن مخاطبان استفاده کنید تا به شما در انتشار محتوا کمک کنند و به این صورت مخاطبان بیشتری را پوشش دهید. این افراد اثرگذار را از بین کسانی انتخاب کنید که ترجیحاً معروف باشند یا حداقل دنبال کننده و حامیان و دوستان زیادی داشته باشند تا مطمئن باشید پیام شما به دست جمعیت زیادی از مخاطبان خواهد رسید. با دستیابی به چنین وجه ه­ای از جانب اثرگذاران، مشارکت خودجوشی در مورد برند شما شکل خواهد گرفت که منجر به شناسایی و آگاهی از برند قوی و مستحکمی برای شما خواهد شد.

نتیجه ­ی اجرای چنین کمپینی بهبود آگاهی از برند و استحکام وفاداری به برند است، به اضافه­ ی افزایش فروش در طول زمانی که محتواهای مربوط به برند در شبکه­ های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و حتی این افزایش فروش تا مدت ­ها بعد از آن نیز ادامه خواهد داشت. همچنین پس از اجرای چنین کمپین های بازاریابی اینترنتی بر تعداد مخاطبین شما افزوده خواهد شد که مطالب شما را دنبال خواهند کرد. نکته­ ی دیگر در مورد حامیانی است که در طول کمپین با آنها در تعامل بودید، شما همواره می توانید در برنامه ­های دیگر نیز از کمک آنها استفاده کنید یا حتی به عنوان نیروی پشتیبان وارد کمپین آنها شوید و به این صورت بر حجم تعاملات خود بیافزایید.

مقاله مرتبط:  اینفوگرافیک : تدوین برنامه بازاریابی دیجیتال برای کسب وکارهای B2B در سال2017

همچنین هشتگی که برای برند خود در صفحات اجتماعی ایجاد می کنید بعد از کمپین از بین نخواهد رفت و همواره و می توانید از آن برای پیشبرد اهداف مربوط به برند خود استفاده کنید.

در آخر آنکه این روش برای ایجاد وفاداری به برند فقط برنامه ­ای مقطعی برای افزایش وفاداری به برند و افزایش فروش نیست بلکه  نتیجه ­ی استفاده از آن، ایجاد مسیرهای دیگری برای فروش بیشتر و اجرای سایر استراتژی­ های بازاریابی است. افزایش فروش در این روش در اولویت نیست اما معمولاً وقتی مخاطبان با محصول و برند آشنا می شوند فروش کم­ کم افزایش میابد.

بنابراین با توجه به مطالب عنوان شده استفاده از کمپین­ های شبکه ­های اجتماعی میتواند در موارد بسیاری به پیشبرد اهداف بازاریابی شما کمک کند، در این دوره که رقبا به صورت خلاقانه از آن استفاده می کنند جایگاه خود را در رسانه ­های اجتماعی بیابید و با عملکردی مناسب در شبکه­ های اجتماعی آن را به نقطه قوت خود تبدیل کنید.